Wat ik heel graag deed.

Wat ik heel graag deed was vrachtauto’s vervoeren,dat begon al bij IntraMast,daarna toen Jan de Rooij het bedrijf heeft overgenomen ben ik naar Engeland vertrokken,om daar voor de Ford-Iveco en de DAF fabriek,kleine trucks vervoeren,ging ik voor 10 weken naar engeland en I Loved It,ook al had ik een kleine cabine,de engelse chauffeurs lachtte mij uit,maar ik vond Engeland zo mooi en de mensen zo vriendelijk,daar heb ik dank je wel en alstublieft bij bijna alles leren zeggen en dat helpt,als je dat op het juiste moment zegt,dan doet dat wonderen.

Grotefoto-UTEYUYG6

Grotefoto-YSPM8HFP

Grotefoto-LPP3GSOE

Met net zo’n zelfde gele vrachtauto ging ik 10 weken naar Engeland,belachelijk kleine cabine voor de chauffeur.

Grotefoto-JBRONLTZ

 

In het begin toen ik Engeland ging rijden,kon ik maar 25 woorden Engels van school,gaandeweg heb ik van de engelse Engels leren praten,zoals een asbak,noemde ik in het begin een asshole,omdat ik dat engelse woord niet kon onthouden.

Foto’s van de Ford Iveco Fabriek in Langley(London-West)

Ford Iveco Langley00

Ford Iveco Langley01

Ford Iveco Langley02

 Als ik s’middags weer laadde,voor een adres in Engeland,reed ik altijd naar dat adres toe en ging op zoek naar een pub in de buurt,waar je lekker kon eten en een gezellige avond had met die engelse,heb er veel plezier gehad en in het begin reed ik als enige van IntraMast in Engeland.En was nog vrijgezel ook.

Zo kwamen er op een gegeven moment de charters van IntraMast (EKT uit Middelburg) in Engeland rijden en er was een chauffeur bij die vroeg,hoe doe jij dat met eten s’avonds,heb hem toen vertelt dat ik altijd een pub op ging zoeken,dat je er goed kon eten en dat het daarna altijd gezellig was.

Een tijdje later kwam ik hem weer tegen en hij zei dat hij dat ook gedaan had en dat het hem goed bevallen was,zo vertelde hij waar hij geweest was en als ik daar ook in de buurt was,ik dat ook moest proberen,dus zo gezegd,zo gedaan.

Nou bleek die pubbaas homo te zijn,geen problemen mee,als hij mij maar met rust laat,maar dat deed hij niet,mocht zelfs achter de bar mijn eigen pint tappen,maar ik vertrouwde het niet.

Toen de pub dicht ging 23.00 uur,ben ik als een gek naar mijn vrachtauto gerent en gelijk naar het losadres gereden,om zo er zeker van te zijn,dat ik geen last meer van die homo had,want die man was verliefd op mij,Brrr…

Zo vond ik ook Truckstops waar dinsdags of donderdags een striptease was,maar donderdag was het in de Engelse pubs ook Ladysnight en daar ging ik liever naartoe,want die Engelse dames waren “HOT” en gek op Hollanders en ik was vrijgezel.

In de weekends ging ik altijd naar een Nightclub in Wallsall (Hardy’s Place),dat is een discotheek in engeland,daar heb ik altijd veel plezier gehad.

In Bloxwich(A34 Walsall richting Cannock),vlakbij Birmingham,was een truckstop met een “Nightclub” erbij,daar kwam ik veel,vooral in de weekends,was mooi plekje,2 Pubs aan de overkant van de straat,waarbij je bij één pub,2 grote biefstukken(2x 12 OZ,zo noemde ze dat daar) bij je eten kon bestellen,daar zat ik dus veel,natuurlijk.

Bij deze video geef ik via Google Maps uitleg waar die TruckStop stond en de 2 Pubs.


In die NightClub heb ik mijn 2de Moeder leren kennen,Maria heette ze en kwam oorspronkelijk van Triéste,Italie.

Ze woonde in Cannock (Stafford road) en werkt in Bloxwich in een speelautomaten winkel,in 1 van mijn video’s leg ik het beter uit(Map Intramast/De Rooy)

Later hebben ze de truckstop en Nightclub afgebroken en er een bejaardenhuis ervoor in de plaats gezet,vond ik wel jammer,kwam daar veel.

Later werd Walsall mijn vaste weekend stopplaats,zette ik vrachtauto op een industrieterrein en een klein stukje lopen was er een Kebab tent met aan de overkant een Nightclub (Hardy’s Place) ,zo zorgde ik dat ik altijd wel een gezellig weekend had,alleen in Engeland.

Hier was ik in Bristol aan de haven en moest proberen of ik kon opladen bij een De Rooij vrachtauto,wat niet ging,triangel bleef achter een balk hangen.

Grotefoto-3BYJ6SJP

Grotefoto-GXEHGHVJ

Dit was in Dartford(London) met de Queen Elizabeth-Bridge op de achtergrond,hier laadde we de Iveco’s die van Italie af kwamen en brachten die naar de dealers in Engeland.

Grotefoto-GR7U8PAT

 Hier was ik 4.60 meter hoog,was geen probleem,je kan tot 5 meter hoog rijden hier.

Grotefoto-N8KURMBK

Engelse autotransporteurs rijden zelfs met 3 auto’s boven elkaar.

Grotefoto-VETZ6PAC

En je ziet vanalles onderweg,mooi raceautootje.

Grotefoto-HM3XC4TI

Later moest ik die vracht ook in Italie laden,dus met veel perswerk en met 4.20 meter lukte dat precies.

Grotefoto-G3RNJ4AO

Dan liet ik die onderste op de motorwagen met de rijplaat naar beneden zakken en dan een blok hout op het chassis en liet ik de bovenbrug het chassis helemaal naar beneden persen.

Grotefoto-HZZDJSTA

Of met 3 lange Iveco bussen,wat niet paste,doe je de laatste maar stapelen zei de planner,een bus stapelen,had daar nog nooit van gehoord,maar het ging wel,op de foto’s was mijn aanhanger gebroken,moest met luchtvering omhoog rijden,anders schuurde de laatste bus over de grond.

Grotefoto-PH4OPAYO

Grotefoto-YA8PB6DH

Grotefoto-W3YZRDAM

 

Hier bij Como-Sud bij een grote supermarkt,waar ik op zaterdag kon eten en drinken (Bier) en zondags liep ik naar het dorpje op de achtergrond en daar was een pizzeria of een chinees restaurant om te eten.

Grotefoto-KAETLNUR

We reden al voor De Rooy/Intramast en ik denk dat we Iveco Chassis hadden geladen voor Meaux,we reden op de autobaan en via het bakkie praten wij over ergens een Routier vinden en ik had toevallig een routier boekje bij om zo de dichtsbijzijnde routier te bezoeken en we kwamen in een klein plaatsje uit,bij Fontenay of Courtenay.
Midden in het dorpje was een routier,maar nergens geen parkeerplaats voor vrachtwagens,wel een stukje verder een kleine Iveco Truck dealer,dus daar de vrachtauto half op de stoep geparkeert,we waren maar met twee.
Maar binnen korte tijd stond de dealer al bij ons,van je kunt hier niet parkeren,maar een stukje verder zit een bouwmarkt met een grote parking,daar kan je hem wel zetten.
Hij zou bellen naar de bouwmarkt eigenaar en dat mocht.
Dus wij daar geparkeert,een stukje terug gelopen en naar de routier.
En daar zaten een groep nederlandse kasbouwers,waar wij een hele gezellige avond mee hebben gehad.
S’avonds na de gezellige avond terug bij de vrachtwagen hadden we helemaal geen slaap en naast de bouwmarkt was een wei met paarden,die zijn we gaan aanhalen en toen schoot het me te binnen dat ik nog volop suikerklontjes in mijn cabine had.
Die gepakt en aan de paarden gegeven,maar 1 paard had de neiging om je te bijten als je hem voedde en mijn collega had het daar niet zo op.
Ik zei kom maar hier,als hij bijt,sla ik hem voor zijn kop en dat werkte,lol.